Rudy

26-10-2023

Bijna acht jaar werkt Rudy, Coördinator Supportdesk, bij Beedr. En dat is niet de enige rol die hij vervult binnen de organisatie. Hij vertelt graag zijn verhaal.

Wie ben ik?

Ik ben Rudy, 40 jaar en woonachtig in de Bollenstreek samen met mijn vrouw. Onze drie katten maken het gezin compleet en zorgen thuis voor een gezellige beestenbende. Ik heb een redelijke berg aan hobby’s. We doen veel aan bordspellen en ik vind het heerlijk om te koken en te bakken. Ook knutsel ik graag met smart home apparatuur. Een andere hobby is fotografie. Erg leuk om te doen, omdat ik hierbij het creatieve met het technische kan combineren. Mijn interesse ligt bij productfotografie en dierenfotografie. Maar mijn passie ligt bij highspeedfotografie en dan met name druppelfotografie. Iets vastleggen wat sneller beweegt dan je met het oog kan waarnemen, dat is echt heel leuk. Het systeem om dit te kunnen doen, heb ik helemaal zelf gebouwd. Zo komen de techniek en creativiteit bij elkaar.

Van Horeca naar IT
Hoewel ik veel bezig ben met techniek, heb ik geen technische achtergrond. Ik heb een volledige horeca-opleiding gedaan. Op de Hogere Hotelschool had ik als keuzevakken informatie- en communicatiemanagement en zo is het balletje gaan rollen. Ik heb daar lesgegeven in Word, Excel en andere office-programma’s en ben door gegroeid naar instructeur. Helaas werd dit programma geschrapt. Ik ben vervolgens bij een organisatie terecht gekomen die zich richt op energiemanagementsystemen. Daar heb ik vrij snel de overstap gemaakt van Binnendienst Sales medewerker naar Applicatiebeheerder. Ik beheerste de techniek zo snel en zo goed dat ik op die functie beter op mijn plek zat. Helaas ging het een bepaalde periode wat minder goed met de organisatie, waardoor ik moest vertrekken. Bij mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging kwam ik een advertentie tegen van Beedr (toen nog Korton Software). Ze zochten iemand die klantgericht was, maar ook veel affiniteit met techniek had. Die functie was mij op het lijf geschreven en inmiddels zit ik hier nu bijna acht jaar.
Druppelfotografie, made by Rudy

Multi inzetbaar
De start bij Beedr zal ik niet snel vergeten. Ik ben begonnen als supportmedewerker voor onze Regie applicatie. Door mijn horeca-ervaring is klantcontact voor mij geen probleem. Dit zorgde ervoor dat ik mijn tweede dag al telefoondienst mocht draaien. Dat eerste telefoontje blijft me altijd bij, want die persoon wilde, begrijpelijk, iemand met kennis aan de telefoon en dat had ik op dat moment nog niet. Dat zorgde voor wat ruis op de lijn. Overigens is dit helemaal goed gekomen. Ook was het die dag mijn verjaardag. Het is altijd een goede binnenkomer als je op je tweede werkdag op zelfgebakken taart trakteert.

Al het begin is moeilijk. Het product, de markt en de klanten waren nieuw voor mij. Maar voor Regie had ik al vrij snel een goede basis. Ik merk dan dat het scheelt dat ik technische zaken snel onder de knie heb. Deze kennis heb ik snel kunnen uitbouwen. Na een paar jaar ben ik daarbij de support voor Workforce gaan doen. Dit doe ik nu ook al ruim 5 jaar met veel plezier. Sinds begin dit jaar heb ik de rol van Coördinator Supportdesk. Dit brengt weer nieuwe, leuke uitdagingen met zich mee. Daar waar ik eerst onderdeel was van het team, leid ik nu datzelfde team. Dat is in het begin natuurlijk wel wennen, maar erg leuk om te doen. Zorgen dat je het team naar een hoger niveau tilt, het coachen van verschillende mensen en met elkaar doelen bereiken, dat geeft veel energie.

Omdat we met een klein team zijn ben ik meewerkend coördinator. Dit betekent dat ik ook vanuit verschillende rollen contact heb met de klant. Dat is voor mij belangrijk, het contact met de klant. Met diverse klanten heb ik al jaren contact, je hebt dan echt wel een band. Dat zorgt ervoor dat ik aan het einde van de dag ook vaak met een goed gevoel naar huis kan gaan. Dit lukt niet altijd, soms heb je niet direct een oplossing en dan ben je er wat meer mee bezig. Het helpt dan als ik mijn gedachte kan verzetten door lekker te koken en daarna pak ik er een boek bij of mijn fototoestel. De volgende dag ga ik er dan weer vol energie tegenaan.

Beedr als organisatie
In de tijd dat ik bij Beedr werk merk ik dat we als organisatie echt gegroeid zijn. Een aantal jaar geleden (2019) zijn we als organisatie zelfstandig geworden en dat heeft hier zeker aan bijgedragen. Het pad dat we als organisatie willen bewandelen is duidelijker. Het is een toegankelijke organisatie en de lijntjes zijn kort. We hebben volop de gelegenheid om met ideeën te komen en met elkaar kijken hoe we zaken nog beter kunnen aanpakken. Dat dit kan komt ook omdat de samenwerking onderling goed is. Dit is een organisatie waar we allemaal voor elkaar klaar staan. Dit merk je ook op andere vlakken. Zo wordt er door de collega’s regelmatig soep klaar gemaakt voor de collega’s en zijn de tortilla van Paulo (medewerker support) en mijn banoffee taart inmiddels wereldberoemd.

De toekomst
Ik merk dat, door de stappen die we als organisatie hebben gezet en de verschillende type mensen die hier werken, ik als persoon ook gegroeid ben. Ik heb hierdoor geleerd op een andere manier naar zaken te kijken. Uiteraard ben ik nog volop aan het groeien in mijn functie als Coördinator van het Customer Support team en leer ik steeds meer om die voortrekkersrol te nemen. Daarentegen heb ik gelukkig weinig moeite met het maken van beslissingen, om knopen door te hakken. En als ik er een keer niet uitkom, dan heb ik hier een team van mensen achter mij staan die mij daarmee helpen.

De komende periode zal ik mij voornamelijk richten op het coördinatorschap. Ik kijk er naar uit om met mijn team aan het werk te zijn. Zorgen dat we als team zo optimaal presteren, zodat we de klant nog beter kunnen helpen.

Beedr.
Alles op de rit.